Yoga & Sockermatch


Vilken tur att jag läser olika bloggar på kvällarna – annars skulle jag inte få så mycket inspiration till ett hälsosammare liv. Jo kampen mot socker kom jag ju på av mig själv – att jag skulle skippa socker helt i januari. Men igår läste jag på Sofys blogg Upp och Hoppa om sockermatch 2012. Lite sent att hoppa på kan man tänka när nästan hela januari har gått….men eftersom jag bestämt att inte äta socker under januari så har jag full koll på de gånger som jag har ”syndat”. Det här är en bra utmaning för nu kan jag köra en riktigt match mot sockret där jag skippar socker så mycket som möjligt , MEN det finns ändå utrymme för fika eller efterrätt om jag absolut vill.

Just nu står det 20-4 i matchen.

Sedan läste jag på alltid så inspirerande Sara – Träningsglädje om hennes egna utmaning om att Yoga 30 min 30 dagar i streck. Tänkte först att det var absolut inget för mig….Men idag har jag tänkt om och tycker att jag kan bjussa min stela kropp på det. Jag skippar 30 min av slösurfande eller tv-tittande innan läggdax och yogar istället. Det måste gå 😉 Ikväll ska jag på Yoga 60 min har jag tänkt så jag får lite ”gratishjälp” där.

2 reaktioner till “Yoga & Sockermatch

  1. Du är så duktig. Själv har jag ätit godis varje dag HELA januari och det känns lite så där :/ Har en ordentlig sockersvacka nu….

Lämna en kommentar