Laddning pågår


Det har varit tyst här på bloggen denna sista vecka innan Vasaloppet (öppet spår)…Luften gick ur mig i söndags när vi på nytt åkte till Sörskog för att äntligen få till ett längre pass..Jag hade ingen ork alls. Jag blev svettig och flåsig och stundtals gick jag mer skidor än åkte…Kändes som att jag hade någon förkylning som var påväg att bryta ut.

13 km lyckades jag med nöd och näppe få till och sedan var jag så slut att jag höll på att somna i bilen hem.

Vad händer sen? Jo all snö försvinner i ett nafs och våren knackar på. Ingen mer skidåkning – så igår lämnade vi iväg våra skidor till ”vår vallare”.

Vad händer då? Jo all snö kommer tillbaka…Hade kunnat köra ett kortare pass idag för att känna hur kroppen kändes och för att justera bindningarna som jag har sagt att jag ska göra – men inte gjort…Jag skulle testa att flytta bak dem lite för bättre glid. Nu har jag kanske lite bättre fäste men sämre glid.

Nu får det vara som det är och som det blir.

Boende är bokat i Älvdalen och vi har en chaufför som skjutsar oss till starten och möter oss i Mora.

Det får gå som det går helt enkelt…uppladdningen har verkligen inte varit den bästa och egentligen är jag galen som ens försöker – men jag har inget bättre för mig på söndag iallafall 😉 Jag kommer så långt jag kommer och resten får bli en läxa om att träna bättre inför ett så pass krävande lopp.

Som sig bör inför ett lopp som kräver en del så laddar jag med Rödbetsjuice. Det gjorde jag första gången i höstas inför multisporttävlingen – och jag tycker att det hjälpte…Sedan om det bara är tron att det ska hjälpa gör ju inget.

JessicaClaren skriver om rödbetsjuice om du vill läsa mer.

2 reaktioner till “Laddning pågår

  1. Jag hejar på dig! Strunta i tiden bara, försök att njuta och ta dig runt. Ser fram emot grundlig race report sedan!
    Lyckospark!
    Jag kör ju ”bara” 3 mil på lördag, men är lite nojig över det just p g a snöbristen och att man inte alls kunnat träna på snö så mycket som man önskat.

Lämna en kommentar